Kapitel ätstörning - SLUT

Det var blandade känslor att lämna Dala ABC och min samtalsterapeut idag. Det var länge sedan jag kände sådan frihet. Känslan av att nu bara kunna lägga de negativa delarna med ätstörningen på hyllan och se det som ett minne är obeskrivlig. Det var nära att glädjetårarna sipprade fram efter mötet.
Det är nog svårt för någon som inte varit med om detta att förstå hur det känns. Jag är så stolt, så lyckligt lottad och jag är fasiken så jäkla envis, modig och stark som har tagit mg igenom de värsta dalar av dem alla.

För cirka ett och ett halvt år sedan trodde jag vissa dagar att mitt liv var kört. Vissa dagar trodde jag inte inte att det fanns någon räddning, ingen utväg såg ut att fungera för mig, ingenting kunde ändra om mina negativa tankar, jag försökte hålla så många som möjligt borta från att komma mig inpå livet, jag levde i en bubbla av min egen falska trygghet.


Att slippa dölja och att slippa stänga mig inne och att äntligen bara få tillåta mig att vara som jag är, den jag är - det är som att återuppstå - som att hitta tillbaka till den riktiga Klara! (och där kom glädjetårarna på riktigt.. eller snarare tårar av lättnad) Tänk att jag klarar av allt på egen hand nu, att jag får må bra. Alla galler, förbud och fastkedjningar är borta, jag är fri från den (ursäkta språket) här jävla ätstörningen som legat och nött i mig i fem jävla år och förstört var och varannan dag. 


Nu är det slut på det, jag får äntligen vara jag fullt ut. Söka nya vägar i livet och äntligen få påbörja en personlig utveckling. Min plattform är stark och äntligen uppbyggd. Jag ser nu fram emot framtiden och att få bygga på med massor av erfarenheter och utveckling. 


Idag, 1 mars 2012 - är det här kapitlet i mitt liv avslutat.



mitt bööl av lättnad är värt att dokumenteras,
första steget att våga fälla några tårar offentligt




sist av allt innan det här inlägget tar slut vill jag tacka alla som har stått ut och stöttat under den här tiden, ni är helt fantastiska.
gruppen på ABC, Fredrika, Familj, Emil, Vänner
tack!

Kommentarer
Postat av: erika

Kraaam föll en tår eller två nedför min kind med! <3 you go girl!!

2012-03-02 @ 09:05:44
Postat av: L

Min med, du är så bra! <3

2012-03-02 @ 12:21:28
URL: http://linbac.blogg.se/
Postat av: aeoe

du är stark, du är vacker, du är ärlig - det kommer gå bra för dig vännen!

2012-03-07 @ 07:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0