komplex

Dessa stackare har fått leva och stå ut med mig i alla dessa år. Om ni bara visste hur mycket jag misshandlat, hatat och utelämnat dem. När jag kollar igenom mina bilder på datorn så är oftast mina ben bortklippta om jag inte har ett par byxor som sitter slappt. Jag har alltid tyckt att mina ben har varit stora, korta, knubbiga, dallriga, feta, kompakta, grova.. och önskat att jag fick långa smala ben.


Idag när jag tog min promenad till skolan så funderade jag på varför. Varför säger jag att min ben inte är okej, varför skulle mina ben vara sämre än någon annans ben - och vem fan bryr sig om hur mina ben ser ut?
Jag kom på mig själv och insåg plötsligt hur stolt jag är över mina ben. Dem är starka och bär min kropp varje dag. Utan dem skulle jag inte kunna göra allt det som jag älskar mest att göra - träna i alla dessa olika former.


Från och med idag så ska jag bara älska mina ben. för dem är fantastiska och det är dina också! För det spelar ingen roll om de är långa, korta, tjocka, smala, dallriga, fasta, gropiga eller släta. Alla ben bär oss framåt och det är det som är så fantastiskt. 

Nästa gång du tänker på att du vill förändra dina ben kan det vara värt att tänka då på dem som får lov att sitta i rullstol och inte ens kan använda sina ben. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Dina blogginlägg får en verkligen att tänka till =) Idag behövde jag en sådan tankeställare! Det är så himla skönt att se dej (hon som klarade det ;))



Kram Erika

2012-03-13 @ 15:59:08
URL: http://erikahalvarsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0