Redovisning - träning - simning ...och den förbaskade spegelbilden

Idag känns det som en bra dag, men fullspäckad. har börjat med en lång sovmorgon och en härlig frukost med min kära. Snart beger jag mig upp till skolan och ska redovisa jullovets tenta. Det ska bli skönt att få lägga den bakom ryggen. Efter skolan blir det träning, sen simskola och jag avslutar kvällen med vuxencrawl. Något säger mig att det är en trött Klara som kommer hem ikväll.


Jag är nog mest nervös för vuxencrawlgruppen jag ska hålla i idag. Nya människor fulla av förväntningar som jag ska uppfylla. Förhoppningsvis är det inga problem. 

Tänk att spegeln ska vara så svår att undvika, jag gjorde ett tappert försök i morse att låta bli att kolla. Men det gick bara inte att inte syna av kroppen för dagen. För det är vad jag gör. Kollar av så att kroppen inte vuxit enormt över natten. Då är det okej. Men samtidigt kollar jag av vad jag har för arbete kvar - vad är det som ska bort från min kropp, det gör jag upp klart och tydlig för mig själv och bara önskar att imorgon kanske jag vaknar och allt är borta. För när jag blir smal - då ska jag börja leva livet till mitt yttersta. Då blir man ju ännu lyckligare! ...eller är det verkligen så? tror inte det. Kan inte ha det mycke bättre än jag redan har det - massor av kärlek runt mig har jag och det borde vara allt jag behöver.


jag älskar frihetskänslan i bilden!
I sommar blir det definitivt vandring igen och hoppas på att Emil frivilligt följer med! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0