hälsa eller hälsa - det är frågan

God hälsa är något vi alla strävar efter, vi vill må bra. Men vad är god hälsa? Jag har en bild av att god hälsa ska vara när man uppnår en slags tillfredsställelse med sig själv. När man når en punkt där man bara tillåter sig att få känna sig nöjd. Varje dag tror jag att människor strävar efter detta tillstånd och de kämpar på olika sätt. Tränar hysteriskt, äter "rätt" saker (vad som nu är rätt coh fel?), letar karriär m.m.


Jag tror att man hela tiden skjuter sin goda hälsa in i framtiden. Precis som jag - "när jag blir smal, då kommer jag att må som bäst". Det handlar ju egentligen om att jag inte tillåter mig att må bra just nu, precis som jag är. Och jag tror inte att jag är ensam om detta.


För visst är det väl så att egentligen är det inte själva kroppsformen man får efter allt slit med träning och kost man vill åt? Visst är det den där lyckan och välbefinnandet som man tror kommer med på posten som är det egentliga målet? 

Hälsa är inte att träna ihjäl sig samtidigt som man äter "rätt" mat. Hälsa är en känsla av välbefinnande i nuet - skulle jag vilja uttrycka mig. Så vill du ha en god hälsa, börja tillåta dig att vara nöjd, just precis nu. Som du är. För vi är alla unika och det är menat att det ska vara så. Tro på dig själv. Våga vara du. våga göra det du tycker om att göra. 

Om träning är din passion - självklart ska du träna. Är konst din passion så ägna dig åt det. Är heminredning din passion ägna dig åt det. Snälla gör saker som får dig att må bra, gör det för din egen skull. 

Jag skriver det här lika mycket till er som till mig. Det är viktigt.

Kommentarer
Postat av: Annika Särnö

Så himla kloka ord =) Och en otroligt vacker bild av just detta. Någon som är nöjd med att sitta i solen och just bara vara :) Trevlig helg

2012-01-20 @ 11:02:09
URL: http://sarno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0