PLUGGA

Dag 3 denna vecka känns som en pina. Jag orkar egentligen inte sitta här i skolan och tvinga mig igenom dessa böcker. Samtidigt så är det värt det när man förhoppningsvis får ett godkänt på tentan nästa vecka, bit ihop och håll ut. Jag har vart med om värre saker i livet och är det något jag har lärt mig så är det att aldrig ge upp - för allt går bara man vill.


Just idag så älskar jag mitt liv, jag älskar träningsverken efter gårdagens hårdkörning, jag älskar att få leva mitt liv och veta att det bara är jag som bestämmer över det, jag älskar att få dela livet med en av de underbaraste människor jag någonsin stött på och jag älskar att jag tillåter mig själv att må bra, att jag har valt bort ätstörningen.


Det enda jag saknar just nu är en gnutta självkänsla, tron på mig själv och tilliten till min kropp. Men allt händer inte över en natt och man kan inte ha allt. Jag är en god bit på väg och inom de närmsta åren så kommer det att ske en del förändringar för mig, precis som för många andra. För vi utvecklas med tiden. Är ni lika nyfikna på framtiden som jag?


Jag brukar drömma mig bort och tänka på hur min vardag kommer att se ut om tio år. Jag drömmer om ett hus med en stor gård där barn leker, jag känner en känsla av total lycka och jag har en stor vit tvättstuga där jag gömmer mig när jag vill vara ifred. Min karriär finns inte med i framtidsbilden, för mig är det familj som är det viktiga i min framtid, vilket jobb jag har spelar inte så stor roll så länge jag kan försörja familjen på ett bra sätt. Om jag är tjock eller smal finns inte heller med i bilden - FÖR DET SPELAR INGEN ROLL!!

...nej, nu får jag sluta drömma mig bort och komma tillbaka till verkligheten. En timme för länge har jag ägnat åt andra sysslor på datorn än det jag borde. PLUGG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0