en blandning av njutning och ångest

Söndagar är underbara när ledigheten bara sköljer över en. Idag är en sådan söndag - inga planer, inget att städa, inget att tvätta, det bara står L U G N över min dag idag. 

Lite plugg, lite träning och lite stimulans för mitt kreativa sinne ska få förgylla min dag.


I flera dagar under den här veckan har mitt liv kännts botten. Mina känslor börjar ta form och jag vet helt enkelt inte hur jag ska hantera dem.. de här dagarna har jag gått ner i lättare deppighet. Mycket godis och sånt, ingen träning, liggande ställning i soffan och vara allmännt off har fått dölja mina känslor under de här dagarna.


Igår bestämde jag mig för att bryta mönstret och gick upp på morgonen, njöt av en bra frukost och tog mig till simhallen för ett pass. Sedan kolla in korpiaden, handla och umgås med min kära sambo resten av dagen. Så inte förrän framåt kvällen intog jag soffan.


Nu är jag på benen igen och känner mig stolt. Jag vet vart den lilla deppigheten hade kunnat ta mig om jag inte hade haft den styrka som jag faktiskt har i mig just nu. Det är skönt att få vara närvarande igen. 

VÅGA TRO PÅ DIG


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0