4/5 - 11:45

Mitt arbete är inlämnat, jag har börjat på nästa arbete medan större delen av klassen är inne på slutspurten av det andra arbetet. Känns skönt, skönt att ha det klart. Dock lite jobbigt att börja på nästa grej med en gång. Satanister handlar det om nu. Det blir nog intresssant.

Blev tveksam om jag fått med allt i mitt arbete, men jag håller tummarna. Fick reda på betyg från samhällskunskapsprovet också, mvgmvgmvg. ännu en sak att lägga på min stolthetshylla för mig själv. Men jag har fått kämpa för det också.

Jag har alltid varit den där pluggisen som sitter uppe och pluggar tills jag kan allt. Det duger inte att kunna hälften även om det är det enda som krävs. Jag har alltid vela göra bäst ifrån mig. Ett G är oftast oacceptabelt från min sida, ett VG är väl okej men oftast nöjer jag mig inte förrän jag står där med ett MVG i mitt betyg.  Sedan att jag får nåt G och några VG i betyget gör inte så mycket så länge jag ser flest MVG:n. Så är jag och så har jag varit sedan första klass. Jag ville läsa ut böckerna först, ville göra klart matteboken först, ha alla rätt på alla förhör. När jag gick i mellanstadiet pluggade jag in alla länder, floder stora städer i Afrika. hmm, inte så konstigt att jag börjar bli skoltrött med denna ambitionsnivå.

Tur nog har jag tagits ner på jorden lite under den senaste tiden. Har lärt mig att Betyget är inte allt, man behöver inte alltid vara bäst, man duger ändå. Fast ändå sitter djävulen på axeln och envisheten biter i mig. Tycker inte om att vara sämre än andra. Lika bra är bra, men sämre är jobbigt.

Nej, snart är det slut. Nu ska vi äta lunch! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0