12/6 - 14:50

gårdagen kan ha varit en av de bästa dagarna i mitt liv. Min studentdag.

Dagen började med champangefrukost ute i främby med klassen. Jättemysigt, verkligen. Sedan bar det av in mot stan på vår vackra lastbil, sjungandes i inte fullt så ljuva stämmor. Falsksång på flaket var det. Vi fotograferades, åt fika, skrev i mössorna, hade avslutning i kristinehallen och fick våra betyg. Under avslutningen kom tårarna, påminnelsen om att det faktiskt är slut. Haleluja sjöngs av en grym bryd och tårarna kunde inte hållas tillbaka. Alla fina minnen, att vi ska skiljas, att vi blir ensamma, vi måste stå på våra egna ben nu. för allt är slut. Aldrig mer FV07, aldrig mer Kristinegymnasiet. Nu förändras våra liv.



Efter några tårar drogs humöret snart upp igen inför utspringet. Det var så fruktansvärt skönt. Att få gå ut, bli överöst av sina närmaste av kramar och blommor. En underbar känsla som man bara får uppleva en gång i livet. Helt underbart.

Efter lite mer tid på flaket och en promenad genom falu stad tillsammans med alla faluns studenter åkte vi hemåt till säter och fortsatte firandet med smörgåstårta, tipspromenad, fika, och presenter. Jag fick den bästa presenten jag någonsin kunnat drömma om. En Nikon D5000. Helt galet underbart. TACK!<3



Kvällen började med förfest hemma hos Erika, urgulligt att vi fick vara där! Sedan fick vi skjuts in till stan och vi trängde oss i kön för att komma in på etage. Sorry alla som stod bakom - men vi hade inte så mycket förstånd i oss under kvällens gång. Kvällen började bra sen vet jag inte varför det slutade med att vi var dyblöta, trötta frysna två flickor´som kom hem halv 5 på morgonen. haha. detaljer lämnar vi utanför.

(bilderna är från mösspåtagningen, kommer senare från studenten)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0