16/6 - 17:01

jag tog på mig mina flipflops som inte har använts sedan turkiet. Sanden låg kvar mellan de flätade vad det nu är. Jag fick känslan av att jag skulle ta på mig dem, gå ner till stranden med mina bästa flickor. Nästan att man får tårar i ögonen av att tänka på det. Jag saknar er redan, och turkiet men mest er. Men istället för stranden blev det en cykeltur och handling i borlänge. Det var skönt. Jag cyklade runt och kollade på hus, på gårdar och jag insåg hur dåliga folk är på att klippa sin gräsmatta. De flesta gräsmattorna såg förjävliga ut. Kanske borde jag erbjuda mig? Nej men jag längtar till ett hus och till en gård nu när det fina vädret är här. Att bara kunna gå ut och lägga sig och steka i solen. mm, det var ett hus till salu, så jag ska kolla in det lite närmare på hemnet sen. Kanske är något för mamma.

Nu sitter jag återigen på den numera skuggiga balkongen med en kiwi bredvid mig. Det är gott. Jag känner hur rutiner sakta men säkert börar ta form. Skönt. Nu ska jag börja med maten så den är klar tills mamma kommer hem. Jag har ju råkat fått den uppgiften nu när jag bara går hemma.



NI ÄR BÄST!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0