Definition - förklaring

Jag förstår inte varför man har krångliga ord?

Jag menar till varje krångligt ord som finns så finns det oftast ett enklare ordval. Varför då krångla till hela språket genom att lägga till en massa ord som ingen egentligen förstår eller måste lägga ner en massa energi på att förstå. Om dessa svåra ord inte hade funnits så hade det inte heller behövt finnas något "fint" språk. Tänk vad enkelt att kunna prata med lika ord till alla och ingen skulle inte kunna inte förstå, förstår ni? Jag tycker i alla fall att det är överskattat.



113 dagar kvar nu tills vi drar, cirkus 10 veckors plugg kvar, snart är skiten slut. Med skiten försvinner allt, till och med allt bra. Men friheten kommer bli bra. jag får några veckors frihet sen in i hårdbranchen. jag ska bli militär. Livet går ibland upp nu för tiden, men verkar vilja hålla sig mest till nedförsbackarna. Att jobba sig uppåt är alltid jobbigare. Nu är klockan fett mycket förmycket och jag ska upp tidigt imårn, plus att det gått för långt även ikväll. Sängen får ta över min kropp några timmar nu.

Löve


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0