24/4 - 20:56

Snacka om härlig dag! Har stått i köket och bakat i fem timmar, från klockan 11 till klockan halv 5. Lagomt trött på baklukten kan jag lova. Har bakat över 100 muffins, chokladrutor och sockerkaksrutor. Blev trött av allt bakande så jag tog en långpromenad. En promenad genom min uppväxt, genom alla minnen. I staden jag växt upp. Alla gånger jag varit ute och cyklat, gått och umgåtts på dessa gator i den första vårsolen. När jag nästan var hemma, när jag gick in på vår lilla gata kände jag doften av grillen, pappa grillade för fullt. Jag hann göra min qigong innan maten också. Sedan avnjöt jag helt underbar grillad kyckling med grymma ungnsbakade morötter och potatisar. Pappa kan det där med matlagning!


Jag är lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0