18/4 - 10:47

Har sovit gott inatt, fick en liten hotellfrukost i morse av mamma - tack! Har inte vaknat på helt rätt sida men hoppas att det ger med sig under dagen. Blev ingen simskola för mig idag eftersom jag inte har någon bil, mamma har inte bytt till sommardäck ännu så ja, fick lov att stå över. Lite bättre bussförbindelser även på helgerna skulle vara bra.

Stockholmsresan nu då, det var shopping, shopping. Letade studentklänning och jag fann den! Nu är ni nyfikna, hur ser den ut? vart jag köpte den? osv. Det förblir min hemlighet fram till studentdagen. Allt blir så mycket roligare då och ni blir lite smått irriterade över er nyfikenhet. hih. Jag fyndade lite annat också, blev lite second hand och det var häftigt. Fanns så sjukt mycket kläder, nästan så att man skulle vilja byta stil till retro. Men en väska var det jag fick med mig från second hand butikerna (särskrivning?).

Fredagen käkade vi libanesiskt, gott men vissa saker var oförståerligt hur man skulle äta t.ex. en kronärtskocka!? men vi fick det demonstrerat. Vi i princip kastade i oss maten, eller nej men vi var snabbt klara, drack vatten till maten och ville inte ha någon dessert. De som jobbade måste ha undrat. Vi ville bara hem till hotellet och kolla på så ska det låta!

Lördagen, igår alltså började med en himmelsk hotellfrukost och sedan ut på stan för att leta skor, utan resultat. gårdagens favoritbutik måste jag säga var monki - grym butik! Sedan blev vi trötta av alla människor så vi gick till hotellet de sista timmarna och satte oss i lobbyn och läste. Det var skönt, till tågresan hem köpte vi jordgubbar från hötorget, årets första. Helt okej smak.

Sammanfattningsvis så var det en mycket trevlig resa, god mat, bra shopping, trötta fötter och en mamma anka som klagade på servicen på hotellet - som jag inte hade några anmärkningar på alls.

Inköpen:















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0