God jul

Julaftons morgon kunde inte bli bättre, en god frukost och en julklapp. Att ett litet paket kunde innehålla något så stort trodde jag inte. Mamma har betalat en adoption på en orangutang i Borneo till mig, det låter helt sjukt men jag är så fruktansvärt glad. det här är en julklapp som jag verkligen aldrig kommer att glömma och jag tror att pengar ska börja sparas undan för en resa till Borneo sen efter lumpen?

"min" orangutang heter Kesi, är ungefär 5 år. Hon omhändertogs när hon bara var några månader gammal då hennes mamma blivit tagen av tjuvskyttar och själv hade hon fått ena handen avhuggen. Kesi och många fler orangutanger har blivit räddade från skövlade regnskogar och tjuvskyttar och blivit uppfostrade på ett center i Borneo för orangutanger. När de växt till sig och är mogna för att klara sig själva släpps de ut i det fria igen..

Snacka om att jag har en mamma som tänker på alla, fler liknande julklappar i framtiden tack..

Kesi

Kommentarer
Postat av: L

Värsta häftigt ju!

2009-12-25 @ 14:06:30
URL: http://linbac.blogg.se/
Postat av: erika

men gud vilken fin julklapp!! Nu blev jag avis ;)

2009-12-30 @ 18:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0